La intenció amb la realització d’aquest treball es donar l’eina als pares i mares (a partir d’ara simplificat con a pares) que permeti desenvolupar la seva funció com a significatiu en la iniciació esportiva del seu fill o filla (a partir d’ara simplificat com a fill), que sovint és el més interessat però molt limitat en recursos. En aquest blog volem explicar quina es la seva labor per tal de que la pugui executar correctament i evitar les interferències o intrusions en la funció de l’entrenador i els iguals.





1. Introducció


         Són moltes les investigacions que recalquen la importància que tenen els pares i mares en la iniciació esportiva del seus fills (Martens, 1978; Passer, 1983; Brustad, 1988; Greendorfer, 1992; Shields i Bredemeier, 1994; Weiss, 1995; Weinberg i Gould, 1996; Cruz i cols., 1996; Buceta, 2000; Pelegrín, 2002; Gimeno, 1995 i 2004; Ezquerro, 2005 en Gimeno, F (2005)). Tot i això, és una temàtica molt poc estudiada (Gimeno, 2001). Són moltes les ocasions en què els pares volen ajudar als seus fills i no saben com fer-ho, o que els perjudiquen sense adonar-se’n. Això és degut, en part, a que la pràctica esportiva generalitzada va sorgir fa uns 25 anys i ha evolucionat molt durant aquest temps; per tant, la majoria de pares no han tingut les oportunitats de tenir aquestes vivències o han set molt diferents (Gimeno 1995). A més de la interacció amb els pares, els esportistes són influenciats pels iguals i l’entrenador.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada