La intenció amb la realització d’aquest treball es donar l’eina als pares i mares (a partir d’ara simplificat con a pares) que permeti desenvolupar la seva funció com a significatiu en la iniciació esportiva del seu fill o filla (a partir d’ara simplificat com a fill), que sovint és el més interessat però molt limitat en recursos. En aquest blog volem explicar quina es la seva labor per tal de que la pugui executar correctament i evitar les interferències o intrusions en la funció de l’entrenador i els iguals.


Referències bibliogràfiques


Devís, J. y Pérez, V. (2009) La ética profesional en la formación del profesorado de educación física. En L. Martínez y R. Gómez (coords.) La educación física y el deporte en la edad escolar. El giro reflexivo en la enseñanza (pp.101-126). Buenos Aires: Miño y Dávila.
Fraile Aranda, A.; De Diego Vallejo, R.; Monjas Aguado, R.; Gutiérrez Cardeñosa, s. i López Pastor, V. (2001) Actividad física jugada: una propuesta educativa para el deporte escolar. Marfil. Alicante.
García Ferrando, M., Puig Barata, N. y Lagardera Otero, F. (2009). Sociología del Deporte. Alianza Editorial, S.A. Madrid.
Gimeno, F (1995): La adecuación del desempeño de los roles paterno y materno como variable facilitadora de la práctica del deporte de competición en el joven deportista. Boletín de la Sociedad de Pediatría de Aragón, La Rioja y Soria, (25-2), 58-61.
Gimeno, F. (2001). Entrenando a padres y madres: Claves para una gestión eficaz de la relación con los padres y madres de jóvenes deportistas. Martos, P.; Paniza, J. L. y Latiesa, B. Deporte y cambio social en el umbral del siglo XXI (pp. 463-470).
Moreno, M.P;  Del Villar, F. (2004) El entrenador deportivo. Manual practico para su desarrollo y formación. INDE. Barcelona.
Morillo, C. (2012). Fullet divulgatiu. Consell d’Eivissa. Eivissa

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada